اسکیس/راندو/کروکی

اسکچ (به انگلیسی: Sketch) در در برخی رشته‌های هنری مانند طراحی صنعتی، معماری و نقاشی به معنای طراحی سریع یا طراحی اولیه‌است. در اسکچ از جزئیات صرف نظر می‌شود و کلیات موضوع به صورت غیر دقیق نشان داده می‌شود. برای اجرای اسکچ فقط از یک رنگ استفاده می‌شود. نمونه کاملتر اسکچ که در آن از رنگ نیز استفاده می‌شود و پاره از جزئیات نیز نشان داده شده‌اند راندو خوانده می‌شود.

در اسکچ طرح اولیه به صورت سریع و غالبا دست آزاد ترسیم می شود. برخلاف کروکی که بر اساس واقعیت است اسکچ زائیده فکر و تخلیات معمار می‌باشد و در واقع فکر و اندیشه روی کاغذ است. طرح کشیده شده در اسکیس معمولاً با رنگ یا وسایل ترسیمی راندو می شود.راندو یک رسانه و یا یک عامل ارتباط است. ارتباط اجزای طرح با هم، با زمینه، طراح، کارفرما و یا دیگر عوامل درگیر در ساخت. راندو را میتوان ابزاری برای طراحی‌های خلاقانه دانیست.


ن + ظ + ر =  



منبع:wikipedia

(( .... ))

((وقتی چیزی می افرینی ، خودت را نیز می افرینی و ابعاد جدیدی از وجودت را کشف می کنی))


نظر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

چشم


این یک چشم است اولآ یک چشم پزشک ماهر هم هنوز نمیتونه بطور کامل این اثر معمارانه بزرگ رو تشریح بکنه ثانیآ این عضو بدن ما تمام جهان را میبینه ودر وجود ما زیبایی ان را تداعی میکنه فقط باید گفت که خدایی بزرگ و بخشنده داریم که دیدنی های اولیه رو به ما نشون میده ولی ما از اونا کمترین استفاده ها رو می بریم.اول از خودم شروع میکنم و جهان اطرافمو می بینم با مقیاس یک مولکول و بعد اون رو خوب تحلیل کنم تا بتونم زکات این نعمت های بینهایت خدای مهربون رو با یک ایده بی نظیر بدم.(به شما هم توصیه می کنم که تلاشتو بکنید) 

سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت - آلمان

بنای سر کنسولگری از ورای یک دیوار بلند شیشه ای رویت می شود، این نحوه حضور بنا انعکاس روح فرهنگ و معماری خیال انگیز ایران است .

موقعیت زمین ، خیابان و پارک این فکر را پیش آوردکه فضای خیابان شمالی و پارک جنوبی را به عنوان دو فضای عمومی شهری به یکدیگر متصل سازدو از درون بنای سرکنسولگری عبور نماید این فضا را گالری ایران نامیدیم ، که در آن رفت و آمد افراد زیاد است. این فضا بتای سر کنسولگری را به دو بخش اصلی : یکی برای فعالیتهای ساده روزمره و دیگری برای فعالیتهای رسمی و دیپلماتیک سر کنسولگری تقسیم می کند .
حجمی سنگی فضاهای مربوط به دو بخش سر کنسولگری را شکل می دهد و با اتصالی که این دو حجم در طبقه اول از روی گالری دارند، وحدت و یکپارچگی این دو فراهم می شود .
یک سقف شفاف شیشه ای سطح پارک را به لبه بالای دیوار شیشه ای متصل می کند و با نرمی موجب یکی شدنفضای سر کنسولگری و پارک می گردد .

این سقف شیشه ای بخش اصلی سر کنسولگری را پوشش می دهد . نوار عریض و کم عمقی از آب در طول جنوبی ساختمان سر کنسولگری عبور می کند که ضمن لطیف کردن فضای سر کنسولگری موجب انعکاس زیبایی احجام آن می گردد و ضمنا ارتباط ساختمان سر کنسولگری را با بخش دیگری از پارک تامین می نماید . در مجموع ساختمان سرکنسولگری سبک و شفاف ، شکل گرفته از احجام آزاد و معلق سنگی و سطوح بزرگ شیشه ای است و فضایی رویایی و خیال انگیز را پدید می آورد . با طبیعت اطراف خود به خوبی یکی شده ضمن آنکه از بالاترین سطح فناوری در آن بهره گرفته شده است .


 

www.mirmiran-arch.org

مهندس سید هادی میرمیران


مهندس سید هادی میرمیران معمار برجستهء ایرانی که طی چهار دهه فعالیت حرفه ای خود موفق به خلق آثار برجسته و قابل اعتنایی گردید. از میان آثار وی می توان به ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز، ساختمان کنسولگری ایران در فرانکفورت، ساختمان مرکزی بانک توسعه صادرات ایران، ساختمان مجموعه ورزشی رفسنجان، طرح ساختمان کتابخانه ملی ایران (اجرا نشده) ، طرح ساختمان فرهنگستان های جمهوری اسلامی ایران (اجرا نشده) و ...  

ادامه دارد!

ادامه مطلب ...