الوار التو



هوگو آلوار هنریک آلتو (به انگلیسی: Hugo Alvar Henrik Aalto) متولد ۱۸۹۸، بزرگترین معمار فنلاند و از بنیانگذاران معماری مدرن بود.آلتو در ۱۹۷۶ در هلسینکی درگذشت.

در1916 به پلی تکنیک هلسینکی رفت و در 1921 فارغ التحصیل شد.از شاگردان آرماس لینگرن و لارس سونک بود...(از پروژه‌های مهمی که آلتو به طراحی آن پرداخت، طراحی موزه هنرهای معاصر شیراز بین سالهای ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۳ بود.این پروژه هرگز به مرحله ساخت نرسید.)



ادامه مطلب ...

طراحی پل عابر پیاده به سبک چینی!

 

طراحی این پل به نمایش خطوط صاف و پویا به شکل اس (S) مانند پرداخته که باعث ایجاد یک پیچ در آن و یک نقطه کانونی بصری می‌شود.
گروه طراحی L & A چین طرحهایی برای پل عابر پیاده نمادین در پارک مرکزی ووکسی شیدانگ این کشور ارائه کرده است که کناره‌های شمالی و جنوبی پارک را به هم متصل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این طراحی جالب از یک جزیره دست‌ساز نیز برخوردار بوده که چشم‌اندازهایی از آب‌نما و فرصتی برای استراحت و لذت از باغهای اطراف و برخی امکانات تفریحی برای عابران پیاده ارائه می‌کند. 
 
طراحی این پل به نمایش خطوط صاف و پویا به شکل اس (S) مانند پرداخته که باعث ایجاد یک پیچ در آن و یک نقطه کانونی بصری می‌شود.

طراحان با ارائه این طرح و خطوط روان آن، خواستار نمایش ارتباط مهم پارک ووکسی شیدانگ با آب هستند.

نقاط دسترسی شیب‌دار منجر به پایین‌تر بودن سطح پل و ایجاد شکل جزیره‌ای آن شده که منظره دریاچه را واضح‌تر و بزرگتر به نمایش می‌گذارد. 
 
و این هم پلان این پل! 

حضور ارتور امید اذری در دانشگاه مازندران



بچه های معماری دانشگاه مازندران در تاریخ 2 و 3 اسفند میزبان ارتور امید اذری هستند. حتما اسکیس ها و راندو هایی که استاد در همایش زدنند در وبلاگ قرار می دهم.